Papanași fără zahăr la cuptor

Deși gătim în continuare la fel de mult, sarcina nu îmi mai permite să fiu la fel de activă în social media, însă de data aceasta am vrut neapărat să împărtășim cu voi rețeta de papanași fără zahăr la cuptor.
Se pregătesc foarte simplu și nu aveți nevoie decât de un bol și un tel sau o furculiță.
Totodată, dacă vreți să îi transformați într-un desert mai pe placul adulților nu trebuie decât să îi serviți cu dulceața preferată sau să îi însiropați și să îi transformați în mult îndrăgitele savarine. Da, da, SAVARINE! Textura lor este perfectă pentru a fi însiropată și gustul chiar seamănă mult cu cel al savarinelor.

🍒Ingrediente:

*cantități pentru aproximativ 18 bucăți 

  • 600 g brânză proaspătă de vaci
  • 3 ouă
  • 250 g făină tip 650
  • 10 g praf de copt bio
  • O linguriță rasă bicarbonat de sodiu fără aluminiu
  • Zeamă de lămâie
  • Pudră de vanilie (opțional)
  • O mână de stafide aurii (opțional)

🍒Mod de preparare:

Într-un bol se adaugă brânza proaspătă de vaci împreună cu ouăle și se omogenizează cu ajutorul unui tel sau al unei furculițe. 

Eu am folosit brânza de vaci marca Lidl (Pilos), care are o textură cremoasă și este perfectă pentru papanași, clătite sau prăjituri. 

Se adaugă apoi făina amestecată în prealabil cu praful de copt și vanilia. Tot în această etapă se adaugă și bicarbonatul de sodiu fără aluminiu stins cu zeamă de lămâie. 

După omogenizare se incorporează și stafidele (dacă optați pentru acestea). 

Se pregătesc apoi formele dorite.

Eu am folosit forme de brioșe și forme de mini guguluf. 

Papanașii se coc în cuptorul preîncălzit pentru aproximativ 30 de minute, la 180° C, pe funcția căldură sus-jos.

După coacere se lasă la răcit pe un grătar metalic și se scot din forme doar după răcire, întrucât fierbinți sunt foarte moi, având în compoziție brânză.

După răcire devin mai fermi și se scot cu ușurință din forme.

Dacă faceți o cantitate mai mare, puteți chiar congela o parte dintre papanași și îi scoateți la nevoie.

Noi i-am servit cu smântână și dulceața preferată, însă pentru cei mici puteți opta pentru smântână/iaurt și piure de fructe (mango, măr, pară etc.).

Abia aștept să aflu părerea voastră după ce îi încercați! 

*Pentru mai multe rețete, urmărește-ne și pe:

Instagram

YouTube

Facebook

Grup de Facebook (autodiversificare)

*apasă pe denumirile canalelor social media pentru a te alătura 🤗

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*